OCP przewoźnika

OCP przewoźnika

OCP przewoźnika – najważniejsze informacje: Jest to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika z tytułu zarobkowego przewozu drogowego rzeczy. Zawierana jest na podstawie umowy z zakładem ubezpieczeń, zazwyczaj na okres 12 miesięcy. Ubezpieczenie OCP jest dobrowolne, ale warto je mieć, gdyż zwykle jest wymogiem klientów przewoźnika.

Jakie są zalety OCP?

OCP przewoźnika
OCP przewoźnika

Niniejsza polisa gwarantuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przewozu (kradzież, uszkodzenie lub zniszczenie towaru, opóźnienie w dostawie). Jednocześnie daje pewność i bezpieczeństwo korzystającym z usług wskazanej firmy spedycyjnej oraz gwarantuje możliwość otrzymania odszkodowania w przypadku powstania szkody. Klienci sprawdzą, czy przewoźnik jest ubezpieczony. Daje im to komfort i jakość świadczonych usług.

Poszczególne firmy ubezpieczeniowe https://www.fullpolisa.pl/wylicz-skladke/ubezpieczenie-ocp-przewoznika/ mają różne zakresy ubezpieczenia, ale w rzeczywistości ich wyceny nie różnią się zbytnio. Większość towarzystw ubezpieczeniowych chroni ubezpieczonego przed zniszczeniem lub uszkodzeniem towaru w wyniku takich przyczyn jak wypadki, awarie, pożary czy kradzieże ze strzeżonych parkingów. Oczywiście przewoźnik i kierowca pojazdu mają wiele obowiązków, których niedopełnienie skutkuje niewypłaceniem odszkodowania. To jest forma odpowiedzialności. Istnieją jednak agencje ubezpieczeniowe, które gwarantują ochronę nawet wtedy, gdy szkoda została spowodowana umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa (np. zaniedbania kierowcy).

Koszt

Firmy ubezpieczeniowe często stosują różne zasady obliczania składek. Składki są zwykle obliczane na podstawie rocznego obrotu netto usługi transportowej. Chodzi tutaj o zasadę – im wyższe oprocentowanie, tym wyższe ubezpieczenie. Chodzi o wysokość kaucji i rodzaj przewożonego towaru. Suma ubezpieczenia powinna obejmować pełną wartość towaru przewożonego w jednej przesyłce lub wartość zadeklarowaną na liście przewozowym. Cena polisy OCP operatora jest zawsze do negocjacji, z naciskiem na korzystniejsze warunki.

Towarzystwa ubezpieczeniowe zazwyczaj określają również udział własny OCP przewoźnika w szkodzie (pomniejszony o odliczenie). Ubezpieczenie nadwyżki jest zwykle tańsze, ale w przypadku roszczenia przedsiębiorca pokrywa część strat. Tak się składa, że ​​firmy ubezpieczeniowe nie ponoszą odpowiedzialności za przewóz ładunków niebezpiecznych ADR i wysokiego ryzyka, takich jak leki, pieniądze, dokumenty, dzieła sztuki, żywe zwierzęta, elektronika, alkohol, tytoń itp. Zazwyczaj specjalne przypadki ubezpieczenia, czyli dodatkowa ochrona, wymagają wyższych składek.

Nie każdy kupuje to dodatkowe ubezpieczenie. Zanim wykupisz ubezpieczenie, koniecznie sprawdź tylko listę, która jest objęta ubezpieczeniem podstawowym, czyli sytuacja, której ubezpieczyciel nie zapłaci. W większości przypadków wiąże się to z wykorzystaniem wadliwych pojazdów, przekazaniem towarów osobom nieupoważnionym, niewłaściwym załadunkiem lub dystrybucją towarów, prowadzeniem pojazdów w stanie nietrzeźwości lub bez uprawnień, ukrytymi wadami towarów lub ich naturalnych właściwości, wjazdem do niektórych krajów, konfiskatą lub konfiskatą towarów , parkować pojazdy poza parkingami strzeżonymi. Warto szukać takich informacji na forach internetowych.

Rodzaje OCP

Rozróżniamy OC krajowe i międzynarodowe (dwa geograficzne obszary ubezpieczeń). Ich rozróżnienie określają różne akty prawne zawarte w polskim prawie przewozowym oraz Konwencji CMR o przewozach międzynarodowych. Obie ustawy określają różne zakresy odpowiedzialności przedsiębiorców świadczących usługi przewozowe, a zakłady ubezpieczeń dostosowują do nich oferowane przez siebie polisy OC.

W skrócie – OCP przewoźnika to umowa, której przedmiotem jest ubezpieczenie OC przewoźnika. Polisa OCP umożliwia przeniesienie odpowiedzialności finansowej na firmę ubezpieczeniową w przypadku powstania szkody. Ubezpieczenie OC Przewoźnika  zapewnia ochronę ubezpieczeniową dla przedsiębiorców wykonujących przewozy w ruchu krajowym lub międzynarodowym.